تکنولوژی ارتباطی

گزارش های هرجلسه درس تکنولوژی ارتباطی

تکنولوژی ارتباطی

گزارش های هرجلسه درس تکنولوژی ارتباطی

اقتصاد سیاسی شبکه های ماهواره ای

شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۲۲ ب.ظ

به نام خدا




              اقتصاد سیاسی شبکه ((من و تو))

هدف از این گزارش شناختن منافع، اهداف و عوامل پشت پرده شبکه ماهواره ای«من و تو» است.

بی شک تمامی ایرانیان با مواردی مانند اینترنت و ماهواره سروکار دارند و روزانه شاهد هجمه و حمله به عقاید و ارزشهای اسلامی و ایرانی هستند. صاحبان این شبکه ها هر ساله بودجه های سرسام اوری را برای راه اندازی و تجهیز شبکه های ماهواره ای با هدف رخنه در عقاید و ارزش های خانواده های ایرانی در نظر گرفته اند، از جمله شبکه هایی که از این اهداف پشتیبانی کرده اند، می توان شبکه ماهواره ای من و تو اشاره کرد.

مدیران اصلی و گردانندگان پشت پرده این شبکه متعلق به شخصی به نام مرجان است و از بریتانیا پخش می شود. سازمان جاسوسی mi5(سازمانی با ملیت انگلیسی یهودی) حامی مالی این شبکه است، سازمانی که در اساسنامه خود جاسوسی از جمهوری اسلامی ایران را وظیفه همگانی میداند.

مدیریت شبکه من و تو که با انتخاب این نام عملا تعامل و ارتباط بیشتر را با مردم ایران خواستار است سیاست خود را پخش فیلم، سریال، اخبار، گزارش و برنامه های متنوع دیگر اعلام کرده است.در حالی که هدف بیشتر این شبکه ها:

1)    پخش و انتشار ان دسته از اطلاعات، برنامه هاو تبلیغاتی که به هنجار ها و تمامیت فرهنگی جامعه را اسیب می رساند.

2)    پخش و انتشار ان دسته از اطلاعات، برنامه ها و تبلیغاتی که برای زندگی خصوصی افراد جامعه ای مضر است.

3)    پخش و انتشار ان دسته از اطلاعات، برنامه هاو تبلیغاتی که به بنیان های زندگی اجتماعی کشوری را تخریب و زیرورو می کند.

4)    پخش و انتشار ان دسته از اطلاعات، برنامه هاو تبلیغاتی که به منافع سیاسی و ملی کشور زیان می رساند.

ان چیزی که از عنوان شبکه ی من و تو در ذهن می اید یک شبکه ی تلویزیونی متنوع و سرگرم کننده فارسی زبان است که به پخش برنامه های گوناگون فارسی زبان مانند سرگرمی، مستند، ورزشی و اخبار می پردازد اما وقتی جمعیت زیادی از مردم به تماشای شبکه های ماهواره ای می پردازند علاوه بر پیامد زیان به منافع و ارزش های فرهنگی، لطمه به منافع اقتصادی و تجاری ان کشور نیز می خورد.

منافع اقتصادی و تجاری در کشور همان تبلیغات است که خسارت مادی مستقیم و غیر مستقیمی به صنایع داخلی وارد می شود که ناشی از تبلیغات و پخش اگهی های تجاری خارجی است.

 

پایان

۹۶/۰۱/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
armaghan dalvandi

نظرات  (۱)

👍موفق باشی گلم
پاسخ:
مرسی ریحانه جون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی