تکنولوژی ارتباطی

گزارش های هرجلسه درس تکنولوژی ارتباطی

تکنولوژی ارتباطی

گزارش های هرجلسه درس تکنولوژی ارتباطی

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

                به نام خدا

ü   گزارش جلسه هفتم:

                                         مقدمه:

استاد در ابتدای این جلسه از بین بچه ها نماینده هایی انتخاب کردند، که در کنار خود کار های کلاسی بچه ها را چک کنند. و همچنین از بچه ها راجع به تکنولوژی های جدید که به عنوان کار کلاسی اورده پرسیدند و هر یک از انها توضیحی کوتاه راجع به تکنولوژی خود دادند.

 

یوتیوب: دومین وبگاه پرطرفدار بعد از گوگل و قبل از فیسبوک است. شعارشان «خودت را پخش کن» است. برای دیدن فیلم ها نیاز به اکانت ندارد ولی نه همه انها. زیر مجموعه ی گوگل است و با یک یوزر گوگل می توان در یوتیوب عضو شد. در یوتیوب این امکان وجود دارد که میتوان فیلم ها را با همان لینک در شبکه های اجتماعی دیگر قرار داد.

Face time: فیس تایم یک قابلیت دستگاه های شرکت اپل برای تماس صوتی و تصویری روی بستر اینترنت می باشد. مزیت: سرعت- هزینه کم- امنیت- امکان تماس گروهی. عیب: از باتری را زیاد استفاده میکند.

Pinterest: نام وب سایت شبکه اجتماعی شناخته شده برای اشتراک گذاری تصاویر است که به کاربران اجازه می دهد بر اساس علاقه ی خود به اصطلاح پین کنند و سایر اعضا این تصاویر را لایک کرده و یا در صورت لزوم ریپین کنند.

Driver pack solution: نرم افزاری است که وقتی در رایانه خود نصب میکنی مشخص میکند چه برنامه ای مورد نیاز است. و همچنین امکان شناسایی زبان خودکار سیستم را دارد و از ویندوز های 7- 8 -10- xp پشتیبانی میکند.

 

                                        نتیجه گیری:

1)اپلود ویدئو در یوتیوب2)ایجاد پروژه ای در ترلو3)قرار دادن اکانت شبکه های خود در وبلاگ تکلیف جلسه بعد است.

                                                                                                پایان             

armaghan dalvandi
۳۱ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

به نام خدا




              اقتصاد سیاسی شبکه ((من و تو))

هدف از این گزارش شناختن منافع، اهداف و عوامل پشت پرده شبکه ماهواره ای«من و تو» است.

بی شک تمامی ایرانیان با مواردی مانند اینترنت و ماهواره سروکار دارند و روزانه شاهد هجمه و حمله به عقاید و ارزشهای اسلامی و ایرانی هستند. صاحبان این شبکه ها هر ساله بودجه های سرسام اوری را برای راه اندازی و تجهیز شبکه های ماهواره ای با هدف رخنه در عقاید و ارزش های خانواده های ایرانی در نظر گرفته اند، از جمله شبکه هایی که از این اهداف پشتیبانی کرده اند، می توان شبکه ماهواره ای من و تو اشاره کرد.

مدیران اصلی و گردانندگان پشت پرده این شبکه متعلق به شخصی به نام مرجان است و از بریتانیا پخش می شود. سازمان جاسوسی mi5(سازمانی با ملیت انگلیسی یهودی) حامی مالی این شبکه است، سازمانی که در اساسنامه خود جاسوسی از جمهوری اسلامی ایران را وظیفه همگانی میداند.

مدیریت شبکه من و تو که با انتخاب این نام عملا تعامل و ارتباط بیشتر را با مردم ایران خواستار است سیاست خود را پخش فیلم، سریال، اخبار، گزارش و برنامه های متنوع دیگر اعلام کرده است.در حالی که هدف بیشتر این شبکه ها:

1)    پخش و انتشار ان دسته از اطلاعات، برنامه هاو تبلیغاتی که به هنجار ها و تمامیت فرهنگی جامعه را اسیب می رساند.

2)    پخش و انتشار ان دسته از اطلاعات، برنامه ها و تبلیغاتی که برای زندگی خصوصی افراد جامعه ای مضر است.

3)    پخش و انتشار ان دسته از اطلاعات، برنامه هاو تبلیغاتی که به بنیان های زندگی اجتماعی کشوری را تخریب و زیرورو می کند.

4)    پخش و انتشار ان دسته از اطلاعات، برنامه هاو تبلیغاتی که به منافع سیاسی و ملی کشور زیان می رساند.

ان چیزی که از عنوان شبکه ی من و تو در ذهن می اید یک شبکه ی تلویزیونی متنوع و سرگرم کننده فارسی زبان است که به پخش برنامه های گوناگون فارسی زبان مانند سرگرمی، مستند، ورزشی و اخبار می پردازد اما وقتی جمعیت زیادی از مردم به تماشای شبکه های ماهواره ای می پردازند علاوه بر پیامد زیان به منافع و ارزش های فرهنگی، لطمه به منافع اقتصادی و تجاری ان کشور نیز می خورد.

منافع اقتصادی و تجاری در کشور همان تبلیغات است که خسارت مادی مستقیم و غیر مستقیمی به صنایع داخلی وارد می شود که ناشی از تبلیغات و پخش اگهی های تجاری خارجی است.

 

پایان

armaghan dalvandi
۲۶ فروردين ۹۶ ، ۲۱:۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

به نام خدا

ü   گزارش جلسه ششم:

                                  مقدمه:

جلسه ششم با توضیحات استاد راجع به کار های کلاسی جلسه اینده شروع شد.یکی از کار های کلاسی که راجع به ان صحبت کردند اقتصاد سیاسی شبکه های ماهواره ای و منافع برنامه سازان ان است، که چرا صاحبان شبکه های ماهواره ای با صرف هزینه های زیاد و بدون گرفتن مبلغ به برنامه سازی می پردازند. در واقع همه ی این شبکه ها دارای خواست  های اقتصادی و سیاسی اند و ما باید در باره ی پشت پرده و منافعی که این برنامه سازان میبرند تحقیق کنیم.

خلاصه ای کوتاه راجع به برنامه ترلو که در جلسه قبل به طور کامل بحث شده بود گفته شد.

One note: در جلسه ی پیش با این برنامه که مهم ترین برنامه افیس است اشنا شدیم. و این جلسه در ادامه ی قبل به صورت عملی کاربرد های ان اموخته شد.مایکروسافت وان نوت یک برنامه ای است که می توان به واسطه ی ان یک پروژه را پیش ببریم و مطالب را با دقت دسته بندی کنیم.

      

Section group = بخش

Section = فصل

Page = گفتار

Sub page = بند

یکی از مهم ترین مزیت های برنامه وان نوت این است که می توانیم در ان عکس، صوت، فیلم و ...قرار دهیم و همچنین به واسطه ی ان ایجادشان کنیم. از مزیت های دیگر ان این است که نیاز به ذخیره کردن ندارد. کاربرد دیگر وان نوت screan clipping است که باعث میشود از عکس یا متنی که امکان سیو ندارد عکس گرفته شود و همچنین با copy taks from picture  می توان متن را از عکس خارج کرد و ان را ترجمه کرد.

Big data یا کلان داده: معمولا در بر دارنده ی مجموعه اطلاعاتی است که به طور معمول فراتر از حدی است که بتواند در ابزار های تصویر، مدیریتی و فرایند اطلاعات در زمان قابل تحمل که تمام میشود، استفاده شود.

بیگ دیتا را به صورت سه v تعریف می کنند: حجم، سرعت، تنوع

Cloud file.co: دانلود فیلم های یوتیوب به طور مستقیم

                                نتیجه گیری:

گزارش وبلاگ+ اشنایی هر یک از بچه ها با یک تکنولوژی جدید+ تایپ جزو کار های کلاسی جلسه اینده است.

پایان

armaghan dalvandi
۲۶ فروردين ۹۶ ، ۲۰:۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 ادرس توئیتر                                                        armaghandalvand@

 ادرس یوتیوب                                                     armaghandalvandi@

 ادرس لینکدین                                                   Armaghan dalvandi@



armaghan dalvandi
۱۳ فروردين ۹۶ ، ۱۵:۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 به نام خدا

ü   گزارش جلسه پنجم

                                    مقدمه:

در ابتدای کلاس استاد دهکردی درباره ی عنوان های درسی که در این ترم به ما اموزش میدهند صحبت کردند که کاملا مطابق چارت اموزش نیست، بلکه مسائلیست کاربردی نه صرفا مسائل تئوری.

در ادامه با برخی دیگر از نرم افزار ها ی کاربردی تر اشنا شدیم همچون: trello، one note، zotero

Trello: مدیریت پروژه ها به خصوص اگر به صورت گروهی انجام شوند کار بسیار دشواری است. بدون وجود چنین مدیریتی ممکن است نا هماهنگی هایی به وجود بیاید که در نهایت از کیفیت نتایج کاری می کاهد. به همین دلیل است که نرم افزار ها و سرویس هایی برای مدیریت پروژه به وجود امدند تا مشکلاتی از این دست را حل کنند و کار را برای گروه ها ساده تر کنند. یکی از همین سرویس ها trello نام دارد.

ترلو به طور کلی از سه قسمت اصلی تشکیل می شود: بورد ها، لیست ها، کارت ها.

بورد ها: اولین و اصلی ترین بخش ترلو هستند. وقتی وارد ترلو می شویم و یک حساب کاربری در ان ایجاد می کنیم ابتدا باید یک بورد ایجاد کنیم. در واقع ما با بورد پروژه های خود را دسته بندی می کنیم.

لیست ها: امکان طبقه بندی کارت ها را فراهم می کند.

برخی از کاربرد های trello:

1)    برای شاغلان مناسب است و در مدیریت کار ها به ان ها کمک می کند.

2)    در این نرم افزار می توان تیم های گروهی تشکیل داد.

3)    در تمام نرم افزار ها و سیتم عامل ها قابل نصب است.

4)    در این نرم افزار موقعیت جغرافیایی مطرح نیست.

5)    امکان افزایش ممبر وجود دارد.

+در این نرم افزار این امکان وجود دارد که بتوانیم توئیت ها و پست هایمان در ان شیر کنیم.

مایکروسافت وان نوت(one note): نرم افزار یادداشت برداری مجموعه مایکروسافت افیس است.

Zotero: برنامه قدرتمند برای گرد اوری، مدیریت، فراخوانی و انتشار اطلاعات علمی است که به کمک ان می توان یک کتابخانه دیجیتالی قابل حمل ایجاد کرد.

کیوارکد: روشی برای کد گذاری مطالب مختلف مانند نام، ایمیل، ادرس، وب سایت، کد محصول و ... که حاصل ان یک تصویر است. این تصویر با استفاده از اکثر گوشی های دوربین دار قابل فهم است.

برخی از فرمت هایی که به دلیل حجم بالای pdfاستفاده می شوند:epub، lit، djvu،mobi  است که نرم افزار caliber میتواند ان را بخواند.

نتیجه گیری:

تایپ ده انگشتی به طور کامل اموزش داده شد.تسلط بچه ها به تایپ+ توئیت کردن یک خبر فارسی جزو کار کلاسی این جلسه است.

پایان

armaghan dalvandi
۱۳ فروردين ۹۶ ، ۱۴:۴۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر